lupa

Líšnice: Líšnice

4.05.2009

Jedno z nejstarších hřišť v Česku, jehož klub byl založen už v roce 1928 Hřiště je jižně od Prahy, před Mníškem pod Brdy, pár stovek metrů od dálnice Praha-Příbram. Dodnes si uchovalo svůj původní ráz, který se odvíjel od skotských hřišť typu links: není tu mnoho vysokých stromů, spíše jen keře, celý areál je vystaven ostrým větrům. Hřiště v minulosti trpělo absencí umělých závlah, ani dnes není povrch úplně ideální. Občas se tu hraje z tvrdších míst, občas má tráva podobu jednotlivých drnů, míček tu odskočí i poměrně nečekaně, ale protože tu byl před časem vystavěn nový rybník, zavlažování oproti minulosti kvalitu hřiště zvedlo. Díky sevřenosti areálu a jeho celkové upravenosti působí Líšnice mile. Pořádat tu větší sportovní soutěže jako v minulosti už asi nelze, ale hrát tu s přáteli odpolední nebo podvečerní golf smysl má. Hřiště je velmi krátké, při paru 70 ani ne pět kilometrů (ze žlutých), nicméně dobrého výsledku se tu nedosáhne snadno. Hru komplikuje vedle náročnějšího povrchu i nevelká šíře fervejí. Hra vyžaduje velkou přesnost a perfektní rány do grýnů, které jsou poměrně malé a ne vždy se na nich míček udrží. Dokonalou prověrkou jsou například jamky číslo 3 a 4. Nejprve čtyřpar s autem vpravo hned u pole, jamka je zakončena malým grýnem se stromy. A pak čtyřparový dogleg rovněž s autem a obávaným hlubokým bankrem; podobnost tohoto pískového strašáku s bezednými skotskými bankry není náhodná. Své vykonávají i husté líšnické keře, které automaticky znamenají nehratelný míč. Nicméně odměnou může být posezení po hře ve stylové dřevěné klubovně. A potěšení přináší i hra na sousedním minigolfu.